onsdag 6 oktober 2010

Märklig sjuka

Igår var Nils sjuk. I en timma. Det är sant!! Han hade feber i precis en timma, sedan blev han frisk igen.
Det är nog den kortaste sjuka jag någonsin har varit med om.
Idag är det KALLT i huset. Vi ska snart installera bergvärme och då hoppas jag på lite mer kontinuerlig värme i vår gamla skola. Som det är nu kör vi lite varannandagsvärme här känns det som. Tur att vi har en härlig kamin där jag och barnen kan kura ihop oss om kvällarna.

Jag läste en artikel på resume idag. http://www.resume.se/nyheter/2010/10/06/dag-utan-sociala-medier/ Eftersom veckans ämne på min kurs är Sociala medier så har jag fått mer insikt i Sociala Medier och hur omfattande det är. Jag som trodde att jag var hyffsat uppdaterad tidigare har insett att jag är totalt ute och börjar mer och mer förstå min mammas rädsla för att vidröra fel knapp på tangentbordet och hennes oförstående blick när jag försöker förklara hur enkelt och fantastiskt det är med facebook känns numera väldigt bekant.
Hursomhelst, jag undrar om det är möjligt att genomföra en sån här kampanj idag???
Det ska bli intressant att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar